Dėmesio! Jūs skaitote komentarų skiltį. Komentarus rašo DELFI skaitytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami. Komentarų turinys neatspindi DELFI redakcijos nuomonės.
Grupuoti pagal pagal autorius geriausi naujausi seniausi
  • antena

    2002-11-29 22:44
    Del tos Taivanio tecnikos tai gerai pasakyta. :)
    Dar del tu misiju.Amerikieciu skrydis i Menuli buvo vienas is brangiausiu Amerikos projektu.Jis kainavo apie 25 miljardus doleriu.Poto Amerikos biudzetas ilga laika buvo gerokai suamzejes.Gal tai ir buvo priezastis daugiau nesiusti pilotuojamu skrydziu i Menuli.
    Siaip akivaizdu, kad technikos tobulumas daug priklauso nuo finansavimo.Manau, jei kas duotu neriboto dydzio finansavima plotuojama skrydi i Marsa butu galima surngti per du, metus.
    Tai tiek.
    Kiti to paties skaitytojo komentarai
    Cituoti komentarą
  • a.a.a. (tas pats buves aaa)

    2002-11-29 20:59
    Matai del Menulio nusileidimo atsakymas paprastas - pinigai. Nes ir rusams kartais reikejo si komunistu niekinama daikta skaiciuoti. Rusai laiku nespejo savo prestizo pakelti del to, kad jiems tuo metu taip ir nepavyko sukurti pakankamai galingos raketos-nesejos, todel skrydzio i Menuli programa buvo nutraukta. Del to pacio prestizo praradimo, kuris jau nebegalejo atsverti tikrai dideles kainos. Juolab, kad amerikonai nusiunte keleta ekspediciju i Menuli, irgi liovesi ten skraide. Kaip jie patys sake, del "visuomenes intereso siems skrydziams praradimo". Ir iki siol net praejus 30 metu to nepakartojo. Tada rusai persiorientavo ir pradejo ruostis skrydziui i Marsa. Tuo tikslu ir buvo pradeta orbitiniu stociu programa (plius dar karinis aspektas - pastovus budejimas virs JAV teritorijos - automatine technika dar tada nebuvo pakankamai patikima). Deja rusai del savo biednos ekonomikos negalejo pastoviai kisti didelius pinigus i kosmosa, ne taip kaip amerikonai. Beje, abiejose salyse po nusileidimo i Menuli buvo smarkiai apkartyti kosminiu tyrimu biudzetai, nes kosmosas prarado savo pradzioje buvusia labai prestizine pozicija siu saliu santykiuose. Rusu programa buvo prikirpta, aisku, daugiau, ypac moksliniu tyrimu srityje, todel ir nebuvo ten didesniu pasiekimu nei pas amerikonus. O po SSSR kolapso rusu valdzia isvis kosmoso tyrinetojus ant bado dietos pasodino ir tie patys konkurentai-amerikonai susizgribo, kad be galo kvaila tokia patirti vejais paleisti, del to ir prijunge rusus savo tikslams. Tipiskas sveikas kapitalistinis poziuris: konkurenta, jei imanoma, geriau suvalgyti, nei, grubiai snekant, apsh.. ir palikti. Ir dar ilgai dauguma musu tautiniu politikieriu to nesupras - ant raudonos spalvos urzgia, bet patys nezino, kad ju smegeneles tokios raudonos raudonos...
    O del kompiuteriu viskas labai teisingai. Visur normaliam pasaulyje naudojamas tas daiktas, kuris kokybiskesnis. Juk tiek komentaru cia privariau butent SITAI irodinedamas. Cia prisiminiau amerikonu filma Armagedonas, kur Bruce Willis vaidino. Tai ten rode toki rusu kosmonauta su lapine kepure, kuris vienas metus gyveno byrancioje kosmineje stotyje, kuri galiausiai amerikonams atvykus susprogo, o ta rusa amerikonai isgelbejo. Tai, kai pas amerikonus kazkas kosminiame laive sugedo, rusas puole padeti taisyti. Viena astronaute tada pareiske, kad, tipo, tu nieko nenusimanai musu technikoje. O rusas atreze: "Koks skirtumas - jusu technika ar musu. Vistiek viskas pagaminta Taivanyje..." ir pataise gedima tipisku budu - smugiais per korpusa. Zinai, filmas moksliniu faktu atitikimo atzvilgiu totalus sh..., bet sis pareiskimas taiko tiesiai i desimtuka. :-)
    Kiti to paties skaitytojo komentarai
    Cituoti komentarą
  • antena

    2002-11-29 19:10
    Gerai irodei, kad rusai gerai pasirenge.Jie turi didele patirty ilgalaikiu pilotuojamu kosminiu skydziu srity.Tik kyla vienas klausimas kodel rusai turedami galingas raketas ir musdami skrydzio ilgumo rekordus iki siol neissilaipino Menuly ?
    Taciau del Saules sitemos tyrimu automatinias aparatais tai lieku prie savo nuomones.Amerikieciu apratai jau aplanke visas Saules sistemos planetas iskyrus Plutona.Ipac platus Marso tyrimai.Surinkta daug duomenu apie Menuli.O rusu aparati aplanke Menuli, Marsa, Venera.Ir sie skrydziai nebuvo tokie sekmingi, kaip amerikieciu(iskyrus nusileidima Veneroi).Amerikieciai taip pat paleido kosmini teleskopa padariusi daug atradimu.Dal del kompiuterines technikos.Girdejau, kad rusai savo skrydziu valdymo centre naudoja amerikieciu kompiuterius (idomu tai tiesa?).Siaip as is vis negirdejau, kad rusai gamintu kompiuterus.
    Kiti to paties skaitytojo komentarai
    Cituoti komentarą
  • aaa

    2002-11-28 23:34
    O veltui nemoki angliskai. Jei bent kiek moketum ir galetum skaityti, pamatytum, kad amerikonai neturi kvailo politinio nusistatymo apie technika. Jiems jei technika gerai veikia, tai jau ir yra gerai. O del rusu pasiekimu tai tamsta esi neteisus. Nesu as rusu dabartines politikos bei didziarusisko nacionalizmo salininkas, bet neigti rusu pasiekimu kosmineje sferoje tik del politikos yra kvaila. Pvz., viename is mano minetu saitu yra parasyta, kad Lockheed Martin PATOBULINO savo raketas nesejas istate rusu gamybos variklius - nes jie yra tobulesni tuo, kad jie ta pacia galia isvysto kaip ir amerikietiski analogai, tik yra gerokai lengvesni ir mazesni. O tai kosmineje technikoje labai svarbu. Toliau del Shuttle technologijos. Sis amerikietiskas stebuklas siaip yra jau dvidesimties metu senumo ir dar tik bandoma numatyti ju pakeitimo variantus. Todel kaltinti rusus senu technologiju naudojimu raketineje technikoje, lyginant su amerikonais, yra mazu maziausiai nesusipratimas. Ir dar, Shuttle buvo kuriamas kaip vienkartinio naudojimo raketu pakaitalas, tam kad sumazinti skrydzio i kosmosa kaina. O isejo atvirksciai - dabar skrydis siuo aparatu yra pats brangiausias is visu JAV turimu. Isskyrus galbut tik Saturn 5 raketa - ta kur i Menuli amerikonus nusiunte ir kurios jau seniai niekas nebegamina. Pats pagalvok kodel gi tie amerikonai stengiasi paleisti beveik visus palydovus vienkartinemis raketomis, o ne daugkartiniu Shuttle - jie del to ir turtingi, kad moka piniga skaiciuoti. O del rusu pasiekimu irgi klysti. Tiek Menulio aparatai, tiek tos Veneros aparatai dave tikrai nemazai duomenu ir nereikia menkinti to reikalo. Rusams nepavyko sekmingai nusodinti aparato ant Marso, amerikonams savu laiku nepasiseke nusodinti aparatu ant Veneros. Kitas didelis rusu pasiekimas yra orbitines stotys. Tuo metu kai amerikonai vykde savo brangu Shuttle projekta (nepagalvokit, kad as menkinu si aparata, bet net patys amerikonai pripazista, kad Shuttle programa surijo daug daugiau pinigu negu buvo numanoma ir tai buvo padaryta kitu programu saskaita), rusai daug tyrimu atliko su orbitinemis stotimis. Pvz., atsiversk koki NASA puslapi apie Shuttle skrydzius i Alfa stoti ir pasiziurek kiek laiko isskraide amerikonu astronautai ir kiek rusu kosmonautai. Idomiausias faktas yra tas, kad amerikonu laikas skaiciuojamas valandomis, o rusu paromis - pats gali patikrinti. Ir kartais net tokiu skaiciavimu rusu skaiciai buna didesni nei amerikonu. Neveltui du pirmi pagrindiniai stoties blokai buvo gaminti Rusijoje - cia del patirties, nes amerikoniskas Shuttle ilgiau isbuti nei ~10 dienu orbitoje yra nepritaikytas. Ir medicinines zinios apie ilgalaiki zmogaus buvima nesvarumo busenoje irgi didelis intelektualinis turtas. Jau nekalbant apie kitu programu pasiekimus, kurios kaip buvo iprasta SSSR, buvo karinio pobudzio, todel placiai visuomenei mazai zinomos. Ir beje rusai, naudojant tavo issireiskima "nors ir veliau" bet suskure daugkartinio naudojimo aparata Buran ir net atliko bandomaji nepilotuojama skrydi i orbita, bet del jo brangumo ir politiniu niuansu (sio projekto vadovas reme puca pries Gorbaciova ir kuriam pasipriesines Jelcinas galutinai isarde SSSR) sis projektas buvo nutrauktas. O amerikonu problema, kad jie dabar neturi pigaus (ar kokio nors kito) budo iskelti zmoniu i orbitine stoti apart Shuttle. Tiesa, dabar rusai sedi gilioj ekonominej duobej, sutinku, bet del to buvo kalta politine-ekonomine sistema, o ne bloga rusu kosmine technika.
    Kiti to paties skaitytojo komentarai
    Cituoti komentarą
  • antena

    2002-11-28 20:05
    nenoriu as cia niek izeisti.Paprasciausiai sakau, kad mano nuomone amerikieciu kosmine tecnika geresne nei rusu.Beje tu straipsniu nesupratau, nes nemoku angliskai.Manau, kad ten rasoma apie amerikieciu nesekmes.Galima butu prirasyti daug ir apie rusu nesekmes.Taciau pasiekimai, amerikieciu ira didesni nei rusu.I Venera buvo nusileide rusu aparati, taciau surinko ne itin daug duomenu, veikie trumpai.I Menuli taip pat buvo pasiunte automatiniu zondu, o amerikieciai nors ir veliau, taciau pasiunte pilotuojama skrydi.Del raketu, tai kiek girdejau rusai vis dar naudoja raketas skrydziams i tarptautine kosmine stoty.O amerikieciai raketas naudoja tik palydovams iskelti.
    Isvis seniai negirdejau, paskutiniu metu rusai, ka veiktu kosmoso tyrinejimo srity (be TKS statybos).O amerikieciai siuncia aparatus i Marsa, Jupiteri, Saturna, asteroidus, kuria kosminius teleskopus.
    Tarp kitko butu idomu suzinot, kokia mase galetu iskelti rusu raketos proton, energija.
    Kiti to paties skaitytojo komentarai
    Cituoti komentarą
  • Vitalka

    2002-11-27 23:46
    2aaa
    Ka tu jiems rashai, jie vistiek nieko nesupras!
    Supranti kad tai buvo rusu klaida, o tai reishkia kad musu tautieciams yra dar viena proga pavaryt ant visu rusu, ishsakyt savo nuomone apie ju technika, ir dar karta pazymet kad Lietuviai yra daug protingesni, ir taip kaip daro rusai nedarytu!
    Kiti to paties skaitytojo komentarai
    Cituoti komentarą
  • aaa

    2002-11-27 23:11
    Klaidu istaisymas: gale turi buti

    jei kosmine technika butu taip lengva KURTI, kaip nesamones pliurpti i Delfi, tamsta galetum padaryti Lietuva kosminiu lenktyniu lydere pasaulyje.
    Kiti to paties skaitytojo komentarai
    Cituoti komentarą
  • aaa

    2002-11-27 23:05
    Se tau mazytis rinkinukas is amerikietisko saito apie kosminius tyrimus. Perskaityk, apsisviesk pamastyk, po to galesi kiek kompetetingiau diskutuoti, o tai apie kosmine technika diskutuodamas ziguliukais remiesi:

    Within the span of a single year, from August 1998 to May 1999, The United States lost six space launchers along with their payloads. Last August, a military Titan IV thundered into the skies above Cape Canaveral carrying a secret satellite for the National Reconnaissance Office (NRO) .... In the same month, Boeing's brand new Delta III was launched, only to fail within minutes in a spectacular night explosion. In April, another pair of Titan IVs were sent aloft from the Cape. These booster rockets actually worked, but malfunctions of their last stages left their satellites marooned in useless orbits. Shortly thereafter, an Athena rocket fired from the military rocketbase at Vandenberg, Calif. fell into the Pacific when the cover over its imaging satellite failed to drop away. Shortly thereafter, the Delta III, making its second try for commercial success, failed again when its last stage shut down after just a second of thrust, making its satellite worthless space junk.
    Cia viskas is http://www.space.com/missionlaunches/launches...

    Toliau apie naujausia Europos kurini Ariane5 ...

    By the numbers, Ariane 5 has now launched 11 times and experienced three failures, scoring a 72.7 percent success rate.
    Bet nepaisant, to apie sia raketa jos kurejai sneka "We think it's far advanced in comparison, say, to the EELVs," Mowry said, referencing the U.S. Atlas 5 and Delta 4 rockets, which are scheduled for their inaugural missions this year (cia apie 2002 metus kalba) from Cape Canaveral."
    Viskas is http://www.space.com/missionlaunches/ariane5...

    Palyginimui apie ta pati si kart nesekminga Proton K: "The Proton K rocket has flown 24 commercial missions for ILS since 1996. All of them have used the Block DM upper stage. One mission failed in December 1997 and its Block DM upper stage was to blame (cia tas pats kur ir dabar nesuveike)". Paimta is naujausia si ivyki aptariancio straipsnio http://www.space.com/missionlaunches/proton...

    Toliau apie tai, kaip tobuli amerikonai pasitiki netobula rusu technika. Kalbama apie Lockheed Martin gaminamu Atlas raketu PATOBULINIMUS: " In the case of the Atlas III family, the vehicle changes include a new Russian-designed and -built Atlas RD-180 engine, additional lengthening of the Atlas stage..." Paimta is http://www.ast.lmco.com/launch_atlas.shtml... Apie pirma sios raketos starta galima paskaityti: http://www.space.com/missionlaunches/atlas3...

    O dabar apie tai kaip sparciai vystomi raketiniai varikliai JAV. Neseniai Boeing paleido savo nauja kurini Delta 4. Apie patobulinimus: "Boeing's initial investment included rebuilding launch complexes on both coasts, constructing a factory in Decatur, Ala., and developing the RS-68 engine. The 650,000-pound-thrust powerhouse is the first new engine for the United States since the space shuttle main engine debuted in 1981." Paimta is http://www.space.com/missionlaunches/delta4...

    Ir galiausiai, kodel gi tie uzsienieciai naudojasi rusu paslaugomis. Rusai neseniai pasirase su prancuzais sutarti, kad galetu paleidineti savo raketas is patogioje geografineje padetyje esancio Courou kosmodromo, nes "Experts say the French side is enticed by the relative cheap cost of Soyuz launches. In specialists' estimations, boosting a satellite by a Soyuz rocket would cost $30 million compared with $80 million spent on the launch of a satellite by an Ariane-4 rocket (of the Soyuz class)." Placiau http://www.space.com/missionlaunches/launches...

    Isvada: jei kosmine technika butu taip lengva, kaip nesamones pliurpti i Delfi, tamsta galetum padaryti Lietuva kosminiu lengtyniu lydere pasaulyje.
    Kiti to paties skaitytojo komentarai
    Cituoti komentarą
  • Vitalka

    2002-11-27 22:51
    2Antena
    Tai kad jie tu raketu jau nenaudoja, ji per brangi! Ir jau senai paseno...
    O del amerikos pranashumo :) jei jie butu praneshesni, jie patis TKS statytu...
    O rusai pirmi i Venera ir menuli automatinius zondus nusiunte, jei atsimeni tokius aparatus kaip "Lunochod", "Venera" ir t.t.
    O del svorio rusai turi tokia raketa kaip "Energija" (kuri Burana kele)jei idomu pasidomek koki ji svori i kosmosa gali ishnesht, iki jos amerikai dar labai toli
    Kiti to paties skaitytojo komentarai
    Cituoti komentarą
  • antena

    2002-11-27 22:26
    Zmones ka cia snekat, kad amerikieciai negaletu i orbita iskelti tokio sunkaus krovinio.Tai kaip jie dar 1969m. saturn-5 raketa iskele pvz 28801 kg sverusius Apollo-11 misijos erdvelaivius?Daugiau nei 5 t.
    O del technikos, tai kosmoso uzkariavimo srityje amerikieciai nuveikie daugiau (Marso tyrimai, isilaipinimas Menuli).Nors rusai pirmieji paleido DZP, taip pat surenge pirmaji pilotujama skrydi taciau amerikieciai juos pavijo ir gerokai aplenke.Gal del to kaltas mazesnis finansavimas.
    Kiti to paties skaitytojo komentarai
    Cituoti komentarą
  • ganelu

    2002-11-27 14:57
    is tikruju cia kokie marsieciai viska sudirba bo nenori kad zmones juos atrastu ir sunaikintu ju gimtaja kurmio ola tada prasidetu tarpglaktinis sudu backu karas kurio pasekmes butu ne vie tik menulio bezduko kvapas kuris pasklistu po visa visata bet i r bushas nekvepetu
    Cituoti komentarą
  • V.

    2002-11-27 14:46
    Tai jis visai ne dingo. o tik nukrypo.
    nebebūk žurnalistai. Jie elementariausių lietuviškų žodžių prasmės nežino. O dar filologai.
    Cituoti komentarą
  • Surinami

    2002-11-27 13:51
    Palydovas kainavo 280 mln. dolerių ir ji darė 5 metus , jei kas nežinojo
    Cituoti komentarą
  • Vitalka

    2002-11-27 13:47
    2Antanas
    Jis dar krisdamas sudegs atmosferoje, 99% kad jis zemies nepasieks!

    2Zinoma
    Amerika neturi raketos kuri ishkeltu shi palydova, o ju daukartinio laivo pakilimas kainuotu 10 kartu brangiau...
    Cituoti komentarą
  • zinoma

    2002-11-27 13:28
    apie ka as ir kalbu, kad fiatas zigoletas, septintam desimtmetyje buvo gera masina, bet kai visokie priedurniai ryskina, kad zigulys apskritai gera masina, praejus nuo modelio isleidimo 30 -40 metu tai...
    Kiti to paties skaitytojo komentarai
    Cituoti komentarą
  • To zhinoma

    2002-11-27 13:07
    Pavardinkit plyz kur jau ta rusu karine technika taip gavo vieningai.
    Pavyzdzhiu, kai F 16 subombarduoja koki arabu T 34 rimtais nelaikysiu :)
    Cituoti komentarą
  • Šiaip

    2002-11-27 12:44
    To ZINOMA
    Tavo žiniai, kai Žiguliukas dar buvo Fiat'u,
    1967 metais Europoje buvo tapęs metų automobiliu. Jei nežinai, tai ir nešnekėk..
    Cituoti komentarą
  • Nerijus S

    2002-11-27 12:08
    Gaila palydovo, nes jis butu uztikrines nepriekaistinga TV programu priemima nuo Portugalijos iki pat Uralo kalnu is populiarios 19,2 pozicijos. Tiesa, nors kaip pranesa uzsienio interneto saltiniai, palydovas dar "nevisai prarastas", uzmegztas su juo rysys, dalinai isiskleide saules baterijos, tik kad jis skrieja ~400km aukstyje vietoj 36000km...
    Cituoti komentarą
  • sheshx

    2002-11-27 11:57
    Taigi amerikiečiai specialiai leido visiems galvoti, kad jų technika nusileidžia rusų technika, taip galėdami gauti geresnį finansavimą iš valdžios. Simple as that;)
    Cituoti komentarą
  • ZINOMA

    2002-11-27 10:31
    Zinoma, kad rusu technika pati geriausia pasaulyje - ir ziguliukai (atsiprasau, suklydau siuo atveju tai italu kurinys) vis dar gaminami ir sekmingai keliais rieda 1950uju modelis nepasikeites iki siol, ir karine technika (bet ji kazkodel i kaulus gauna pastoviai, su keliom isimtim) ir kompiuteriai ( cia turetu visi nusisypsot) netgi pamenu rusiski kalkuliatoriai buvo labai puikus:)o amerikieciai ir apskritai vakaru pasaulis is rusu vargsu tik viska vagia ir naudojasi tie buozes rusu liaudies pasiekimais:)) ka jau ka, bet pripudrinti smegenis rusai moka.
    anyway, visiems buna nepasiseka.
    Kiti to paties skaitytojo komentarai
    Cituoti komentarą
PARAŠYKITE SAVO KOMENTARĄ
Yra 41 komentaras
Vardas
Komentavimo taisyklės ir atsakomybė

Mokslas

Pirmosios Marso kolonijos planuotojams patarinės ir lietuvis (5)

2013 birželio mėn. 19 d. 11:04
Verslininkas, mokslo ir technologijų entuziastas Vladas Lašas, Kauno technologijų universitete tyrinėjęs kompiuterių regos klausimus, tapo projekto „Mars One“ patarėjų komandos nariu – jis neseniai įtrauktas į oficialų projekto svetainėje pateikiamą patarėjų sąrašą.

Europa visiems laikams atsisveikino su „Herschel“ teleskopu (15)

2013 birželio mėn. 18 d. 15:15
"Herschel" teleskopas Rosette ūko fone
ESA nuotr.
Liūdna, tačiau Žemės astronomai neteko dar vieno orbitinio teleskopo. Šįkart visam laikui išjungta kosminė observatorija „Herschel“.

Mokslininkai: Europa susidurs su Amerika, Atlanto vandenynas išnyks (74)

2013 birželio mėn. 18 d. 14:48
Ties Portugalijos pakrante mokslininkai pastebėjo formuojantis naują subdukcijos zoną ir nusprendė, jog tai reiškia, kad prasideda naujas geologinis ciklas, kurio metu Atlanto vandenynas trauksis, o žemyninė Europa artinsis prie Amerikos.

Į artimiausią potencialiai gyvenamą planetą mokslininkai siųs animuotą .gif rinkmeną (29)

2013 birželio mėn. 18 d. 11:41
Animuotos .gif rinkmenos kadras
Projekto plėtotojų iliustr.
2008 metais NASA nusprendė į kosmosą išsiųsti vieną iš šiuolaikinio meno šedevrų - „The Beatles“ 1969 metų dainą „Across the Universe“. O praėjus penkeriems metams kosmoso erdvėmis ruošiasi sklisti vienas iš šiuolaikinio interneto pamatų – animuota .gif formato rinkmena.

Mokslininkė paragavo milijardų metų senumo vandens (29)

2013 birželio mėn. 18 d. 10:54
Chemija
Prieš mėnesį skelbėme, kad mokslininkai Kanadoje rado visų laikų seniausią neliestą vandens telkinį – jame buvęs vanduo kontakto su išore neturėjo maždaug pusantro milijardo metų ir tikėtasi, kad jame gali būti priešistorinės gyvybės liekanų. Visai neseniai viena iš šio telkinio atradėjų, Barbara Sherwood Lollar, parodė savo drąsą – paragavo atrastojo vandens.