„Tag Suggestion“ sistemoje naudojama veidų atpažinimo programinė įranga, padedanti atpažinti asmenis įkraunamose nuotraukose, o vėliau sistema skatina draugus pažymėti atpažintus žmones kad vėliau būtų nesunku tas nuotraukas surasti.

„Facebook“ iš pradžių, nuo gruodžio mėnesio, „Tag Suggestion“ sistemą bandė tik JAV teritorijoje, tačiau dabar sistemos naudojimas be išankstinio įspėjimo yra taikomas „daugumai“ iš populiariausio socialinio tinko vartotojų, kurių visame pasaulyje yra 600 milijonų.

„Vėl panašu, kad „Facebook“ slapta pažeidžia savo vartotojų privatumą virtualioje erdvėje. Daugelis žmonių jaučiasi labai nejaukiai žinodami, kad „Facebook“ juos gali pažinti pagal veidą ir tą informaciją panaudoti be jų sutikimo“, - sakė D. Britanijos interneto saugumo įmonės „Sophos“ atstovas Grahamas Cluley.

Elektroninio privatumo informacijos centro (Vašingtonas, JAV) generalinis direktorius Marcas Rotenbergas sukritikavo būdą, kuriuo „Facebook“ pradėjo teikti veidų atpažinimo paslaugą - „pagal nutylėjimą“: „Nesu tikras, kad tai yra nustatymai, kuriuos žmonės rinktųsi. Geriau būtų leisti žmonėms pasirinkti šią galimybę „opt-in“ principu“.

„Facebook“ jau ne pirmą kartą verčia žmones virtualioje erdvėje pateikti daugiau duomenų apie save, naujas socialinio tinklo galimybes įdiegiant ir taikant „pagal nutylėjimą“. Pavyzdžiui, „Facebook Places“ yra praėjusiais metais pradėjusi veikti paslauga, kuri informaciją apie vartotojo buvimo vietą viešina visuomet, išskyrus atvejus, kai vartotojas tai draudžia.

„Facebook“ atstovai, reaguodami į „Tag Suggestion“ kritiką, pareiškė: „Reikėjo pateikti daugiau informacijos žmonėms diegimo procese, kai ši paslauga tapo prieinama“.

„Facebook“ atstovai pridūrė, kad veidų atpažinimo technologijos bus taikomos tik naujai įkraunamoms nuotraukoms. Vartotojai gali išjungti šią galimybę atsisakydami „suggest photos of me to friends“ parinkties Privatumo nustatymų puslapyje.

Anksčiau „Facebook“ buvo kritikuojamas už privatumo nustatymų sudėtingumą. Praėjusių metų gegužės mėnesį, po kitos diskusijos dėl privatumo, „Facebook“ generalinis direktorius Markas Zuckerbergas pasižadėjo nustatymus supaprastinti.